Wednesday, July 11, 2007

Lepak2 di Bandar Melaka.

Semalam rasa nya dah lama aku x pergi berjalan-jalan di bandar melaka, walaupun org kata melaka ni x lah sehebat di ibu negara, tapi aku tetap suka negeri kelahiran ku ini, org pure melaka kata kan, malah aku juga ada warisan disini, ( Baba & Nyonya ), so aku rasa bertuah bila berada di melaka, rasa selamat disini, tempat menarik dan byk tempat2 sejarahnya, yg terkenal...

So petang semalam aku balik awl kerja, kerja syif pagi, so aku dengan member aku pi la ronda2 melaka, lepak2 jap, lama x jalan2, so aku pergi ketempat minum yg aku selalu pergi, iaitu
Geographer..kedai ini dimiliki oleh org cina, makan tempatan dan barat juga dihidangkan disini,
selalunya pelancong2 yg suka ke kedai ini, makanan nya best dan murah2 juga...

Didepan kedai " Geographer "

Tempat lepak2 didepan kedai.

Dipintu hadapan kedai, dihiasi dengan barangan antik.


Air jus oren dan tembikai pembuka bicara.


Belasah kentang goreng dan sandwich.

so sesiapa yg nak datang ke Melaka, memang di alu-alu kan, jika dtg sila beritahu saya, saya akan membawa anda semua ke tempat menarik disekitar Melaka, Ingat slogan Melaka,
" Melawat Melaka, Bererti Melawat Malaysia "

No comments: